Hoppfull

26 Sep

Vi har höstens första riktiga sjukstuga. Esme har typ samma helveteshosta som hon drogs med halva våren, hennes pappa har legat däckad med feber och själv kör jag mest på ren vilja genom huvudvärk och halsont. Det är på alla sätt ganska stressande och tråkigt, verkligen baksidan med småbarnslivet.

Men en bra sak har det fört med sig, och det är att vi tagit oss ända till avsnitt tre av The Newsroom. För det är nämligen där det vänder. De första avsnittens totala övertydlighet i manus och skådespeleri ersätts till min stora glädje av ett riktigt tajt och spännande tredje avsnitt. Äntligen känner man igen Aaron Sorkin och den intelligenta pampighet som var hans Vita Huset-signum.

Nu hoppas vi bara att det håller i sig och fortsätter åt rätt håll, för världen behöver en bra serie om journalistik, det tycker jag verkligen.

2 svar to “Hoppfull”

  1. Samtal med Gud 27 september, 2012 at 08:30 #

    Jag älskar att läsa din blogg för då vet jag åtminstone vad som går på tv och bio och vad som är värt att se. Så är jag inte helt borta när det pratas i fikarummet, jag som inte sett på tv på evigheters evighet. Kram

    • Esmes mamma 27 september, 2012 at 12:10 #

      Haha, kul om jag kan vara till hjälp!

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

