Mammamagen

14 Nov

Fem timmar innan vattnet gick:

Tre månader efter förlossningen:

Cirka tre kg kvar till utgångsläget. Och jag gör plankan varje dag. Men totala skräckscenariot med bristningar och hänghud till knäna? Nä, det slapp jag.

Och det där cerisa i bakgrunden, det är mina nytvättade mysbyxor det. Dom tar jag strax på mig när jag ska till tvättstugan för att tvätta klänningen som nån timme efter fototillfället dränktes i mjölkspya modell surare.

4 svar to “Mammamagen”

  1. Mia 14 november, 2010 den 11:20 #

    Haha, ger mig hopp inför den där dagen någon gång i framtiden. Skönt att höra att alla skräckhistorier kanske är just det: skräckhistorier.

    Kram

  2. E 14 november, 2010 den 12:32 #

    Det är väl individuellt hur det blir, och jag antar att det är lättare att återfå formen efter första barnet än efter andra eller tredje. Har hört att kvinnor med väldigt lite magfett får färre bristningar, men jag som aldrig varit helt platt verkar haft tur ändå. Men höfterna är bredare o bysten tung, det kan jag inte förneka!

  3. Livet runt 30...5 14 november, 2010 den 17:58 #

    Du är så fin! Jag visar inte upp mig. Men så är jag på barn nr 2 också.

  4. E 14 november, 2010 den 21:43 #

    Tack! Jag börjar känna igen mig i spegeln så sakteliga. Men är säker på att du är ursnygg fast otroligt hård mot dig själv.

Kommentera

