Dag 20 – Den här månaden

6 Dec

Upp och ner har det varit. Nerbitarna blir jag inte glad av att lista, inte heller du av att läsa, så vi håller oss till det som varit bra de senaste veckorna. Nämligen att:

  • Esme lutar mer och mer åt att sova hela nätterna. Jag har ju hävdat att det gått rätt bra att hanka sig fram på upphackad sömn, men nu när jag fått smak på åttatimmarsvarianten inser jag att den varit saknad…
  • Det visst går att elda i vår vackra öppna spis anno 1926. Förra vintern blev det socutlägerfeeling i hela lägenheten när röklukten gjorde sitt i ett par veckor efter första och enda brasan. I år är vi skickligare och njuter utan stank.
  • Jag bokstavligen älskade Masterchef Australia, så till den milda grad att jag grät när finalen sändes och fortfarande tänker med saknad i bröstet på fina nervösa Julie och han bistra domarkillen som inte alls var bister när allt kom till kritan.
  • Det mot förmodan gick att trycka in mjölkbrösten i supervarma Tiger-jackan så att jag slapp hetsköpa en ny bara för den sakens skull.
  • Jag blev tvungen att avboka min efterlängtade frisörtid bara för att begåvas med flera komplimanger för mitt extralånga hår. Jag kanske aldrig mer ska klippa mig?

 

2 svar to “Dag 20 – Den här månaden”

  1. sara 7 december, 2010 den 08:01 #

    Nej klipp dig aldrig! Jag kan inte tänka mig en Eleonora utan de där besvärligt lânga sagoprinsesslockarna!

    xxx

  2. E 7 december, 2010 den 09:07 #

    Åh, nu känner jag mig genast lite finare! Fast snart måste jag kapa de spretiga topparna, dom gör ingen glad.

Kommentera

