Fredagsmums

10 Dec

Planeringsdåren jag är gift med förresten: han lyckades lobba igenom ett veckoschema för familjen. Så nu har vi handlat och städat efter förutbestämt mönster i snart fem dagar. Att äta enligt veckomatsedel blir dock för mycket, där går liksom min gräns. Mat ska ju vara kul, impulsstyrt, inspirerat. Inte på söndagen uträknat och inplanerat.

Men redan igår började jag faktiskt fundera på fredagsmyset. Och insåg att det bara måste bli skaldjursrisotto med citron och mascarpone. Eller hur, ni hör ju! Ahhh, vad gott det ska bli. Nu ska jag bara baxa ut mig och dottern i vinterkylan för lite proviantering. Vilket kräver nog med planering bara det.

Kommentera

