Mera musik, gammalt och nytt

18 Dec

För övrigt så längtar jag efter en riktig utekväll med sjukt mycket dans. Inte för att jag vet vad som spelas på klubbarna nuförtiden (eftersom jag är hundrasjuttio år, på ett ungefär) eller ens när Esme kommer att vara stor nog för att klara en hel kväll utan mamma, men i min fantasi kommer det att vara ungefär såhär sjukt dansant och snyggt när det väl sker.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=l94RU6ixyJU&w=640&h=390%5D

Och i väntan på det ska jag lyssna in mig på Tove Styrke, förra Idol-omgångens begåvade lillböna som teamat ihop sig med bra producenter (hej Patrik!) och släppt ett kritikerrosat album. Det jag hört är klart lovande, eller vad säger ni om det här smakprovet?

Kommentera

