Au revoir

3 Jan

Jamen dåså. Imorgon åker Esme och jag till vårt andra hemland. Där ska vi testa en storlek större blöjor eftersom hon bokstavligen haft bajs till axlarna de senaste dagarna, samt utröna vad Esme egentligen tycker om hundar. En sådan väntar nämligen hos min syster, en rufsetufsig valp som heter Siiri. Och så blir det nåt slags transport till min bror som kanske har en kanin i bastun, kanske inte – jag har aldrig orkat uppbåda så stort intresse för dom fåniga små djuren – varifrån vi sedan ska ta oss vidare till mor och far. Däremellan firar vi förstås min brorsdotter som fyller 20 år.

Eftersom Esme på sistone blivit en flitig dagsömnvägrare med rädsla för främlingar och allehanda ljud, ser jag med spänning fram emot allt detta. Det kan bli en smärre katastrof, eller så överraskar hon totalt och liksom bara finner sig i galenskapen. Time will tell.

Oavsett vilket blir det en liten resepaus här i bloggen. Puss och kram och ta hand om er så länge.

6 svar to “Au revoir”

  1. Livet runt 30...5 3 januari, 2011 den 20:24 #

    Nej, vad ska jag då läsa om dagarna? Hoppas ni får det jättemysigt. Kram K

  2. Annika 3 januari, 2011 den 21:50 #

    Trevlig resa! Det blir säkert bra. Miljöombyte kan göra oväntade saker med bebisar…

  3. E 4 januari, 2011 den 04:52 #

    Tack! Jag tror att det blir mer roligt än jobbigt.

  4. Livet runt 30...5 8 januari, 2011 den 08:13 #

    Kommer du inte hem snart? Saknar min dagliga lässtund. Kram K

  5. E 8 januari, 2011 den 21:45 #

    Sötaste K, landar i Sverige på onsdag kväll. Kram så länge

    • Livet runt 30...5 9 januari, 2011 den 13:14 #

      Onsdag – är du galen? Då har jag förhoppningsvis hunnit ner till Gran Canaria om febern släpper och gudarna är med oss. Kram K

Kommentera

