Ett tankeexperiment

3 Jan

Är det förresten någon som skulle komma på tanken att kalla följande herrar bloggare för självutplånande?

Heja Abbe
Vilsnafarsan
Någons farsa
Att vara Charlie Schulmans pappa

3 svar to “Ett tankeexperiment”

  1. Livet runt 30...5 3 januari, 2011 den 11:27 #

    Jo men det var det första ord som dök upp i huvudet på mig:-)

  2. Heidi 3 januari, 2011 den 13:01 #

    Det är en intressant frågeställning värd att diskutera. Jag erkänner mig själv skyldig till att inte få samma negativa associationer till de som använder pappa-rollen som sitt nätalias som när mammor gör det.

    Ska fundera över frågan lite mer.

  3. E 3 januari, 2011 den 13:16 #

    Jag tror att skillnaden ligger i att män som stoltserar med sitt föräldraskap verkar moderna, medvetna och mysiga. Kvinnor som gör detsamma antas vara motsatsen. Det har förstås sina historiska förklaringar, men det är synd, tycker jag, om traditionellt kvinnliga egenskaper eller intressen bara är positiva när de innehas av män.

Kommentera

