Med ljusets hastighet

20 Jan

En minst sagt uttjatad observation gällande spädbarn är att de växer så fort. Ujujuj vad man uppmanas att liksom ta tillvara på tiden, eftersom den där yttepyttemänniskan kommer att förvandlas till en brölande tonåring på en blinkning. Och som bebisförälder kan det hända att man blir lite blasé och tänker att jaja, jag har hört det där nu, och hur fort kan det allvarligt talat ens gå?

Men.

Esme och jag hade besök av min vän A och hennes två månader unga dotter idag. Och jag kan för mitt liv inte begripa att Esme varit ganska exakt sådär liten hon också, för inte länge sedan alls. Jag vet att det var så, och jag har både urvuxna pygmékläder och bildbevis som backar upp den vetskapen. Men jag förstår det inte.

För det är fort det faktiskt går. För fort för att förstås.

Kommentera

