Dumburksmodeller

3 Feb

Camila Alves chefar tydligen för hårstajlingprogrammet Shear Genius. Jag har aldrig orkat se mer än tretti sekunder av det, så jag kan inte uttala mig om hennes kvaliteter som programledare.

Tyra Banks prestationer vet jag desto om, både i hennes taffliga självbetitlade talk show, och i America’s Next Top Model. Att det senare är gravt beroendeframkallande trots att allt liksom bara upprepar sig säsong efter säsong, är förstås mer tack vare modellaspiranterna och deras barnsligheter, än för att Tyra själv skulle vara särskilt rolig att titta på.

Den som gör sig bäst i tv-rutan är således Heidi Klum i Project Runway. Jag vet inte om det beror på att Heidis roll i själva verket är rätt liten – ”You’re either in, or you’re out” – eller på att hon är europeiskt tillbakahållen på ett sätt som tilltalar mig mer än Tyras charmlösa yvighet. Men det är en grym dokuserie, med roliga personligheter, bra utmaningar och lagom med intriger i syateljén. Dessutom är Heidis sidekick Tim Gunn så enormt mycket skönare med sin stiliga syrlighet, än Tyras båda J:n.

Så, vilken fotomodell gone programledare är er favorit?

Ett svar to “Dumburksmodeller”

  1. Livet runt 30...5 3 februari, 2011 den 13:19 #

    Auf Wiedersehen är en killer! Mer mjukt och dräpande än den kindpussen finns inte.

Kommentera

