Sherlock, del 2

9 Feb

Jomen jag såg ju andra avsnittet av Sherlock, som utlovat. Och nej, det blev inte bättre. Det som började som en halvhyfsad hybrid av Matrix och CSI tippade nu ganska olyckligt över till Indiana Jones. Det bidde liksom familjeäventyr av det hela, om än i fortsatt snygg kostym.

Men ändå, alltså. Den fagra kvinnan som hotas med uråldrigt vapen av onda asiater i en tunnelgrotta av oklart slag, samt en mer än lovligt fånig Watson som konstant repeterar händelseförloppet för de förmodat amnestiska tittarna … Näe, bättre borde ni kunna på BBC.

Om jag ska se avsnitt tre? Jo, kanske det ändå. Det mesta slinker ju ner i mitt sömndepraverade tillstånd. Och så kan jag ju alltid bjuda på en trojka i sågningar, eller hur?

2 svar to “Sherlock, del 2”

  1. Livet runt 30...5 10 februari, 2011 den 07:09 #

    Jag somnade efter en timme. Vem var mördaren?

  2. E 10 februari, 2011 den 07:57 #

    Den kinesiska undersköna museitjejens bror. Som i sin tur var del av ett kinesiskt kriminellt gäng som blivit bestulna på en hårnål i jade, värd nio miljoner.

Kommentera

