Familjeliv

19 Feb

I väntan på att någon eventuellt ska känna för att diskutera föräldraskap med mig roar jag mig med en lättsammare variant på temat.

Modern Family, det är ju en riktigt bra serie. Här och var något övergulligt och i sina sämsta stunder lite unket – eller är det bara jag som hostar till när mamman manar på sina döttrar om att dejting kan vara dåligt för deras anseende? – men på det stora hela roligt och trivsamt. Extra skönt är det att se den forne mansgrisen Al Bundy (aka Ed O’Neill) i en ganska sympatisk gubbroll. Man liksom förlåter honom ett och annat när han åldras med värdighet i tv-rutan.

Men apropå Al Bundy såg jag nyligen ett par avsnitt av Två och en halv män. Och tappade hakan totalt. För det är ju en kavalkad i slemskämt om män som dreglar över välsvarvade kvinnokroppar i sämsta Våra värsta år-anda.Varför har ingen berättat för mig att det är så den egentligen inte alls obegåvade Charlie Sheen tjänar ihop sina miljoner?

4 svar to “Familjeliv”

  1. Peppe 19 februari, 2011 den 20:15 #

    Two and a half men är som du säger vidrigt. Det värsta är att serien går hela tiden på samtliga kanaler. Det är minst en TAAHM-maraton på gång hela tiden på nån kanal.

    Man blir nästan lite konspiratorisk.

  2. E 20 februari, 2011 den 08:49 #

    Det är märkligt, och att det dessutom sänds på ganska barnvänlig tid… Vilket väl i och för sig Våra värsta år också gjorde, på sin tid. Och Baywatch, som ju kanske inte var lika grovt fokuserat på samlagsskämt, men desto mer bikinilinjemaniskt.

  3. A 21 februari, 2011 den 02:57 #

    Modern Family är toppen! Skrattar eller fnissar mig igenom varje avsnitt! 🙂 Är särskilt förtjust i Gloria och Manny! Phil’s karaktär kändes till en början lite väl inspirerad av Gareth i (brittiska) The Office och visst blir den här och var övergull som du säger, men i övrigt tycker jag det är en finnemang komediserie!
    De unkna partierna har jag faktiskt inte lagt märke till..

    • E 21 februari, 2011 den 07:08 #

      Jamen visst är det roligt! Intressant med parallellen till Gareth, det har jag inte tänkt på. Unkenheten är inte jättemarkant, men det förekommer kommentarer ibland som skaver lite.

Kommentera

