Tjocksmocken

21 Feb

Det var sexmånaderskontroll på BVC. Vår mysiga sköterska har brutit benet och ligger nyopererad på sjukhuset, så vi fick träffa ett par rätt stressade och förvirrade läkare i stället. Under halva besöket kallade dom henne för honom – men som tur var i alla fall inte efter att blöjan åkt av. Med gemensamma krafter kom doktorerna sen fram till att Esme utvecklas fint och följer sin kurva perfekt på både längd och vikt. Hon är 69 cm och väger 8 150 gram.

Ett tag övervägde jag att spela in samtalet och skicka det till dom där på kontoret som jag fortfarande inte har förlåtit för tjockkommentarerna. Ett diplom hade också kunnat fungera, ett sådant som intygar att just mitt barn är ett A-barn. Fast sen tänkte jag att äh, jag är större än så.

(Och det är jag ju, fast inte större än att jag måste blogga om det.)

4 svar to “Tjocksmocken”

  1. Gunnel 21 februari, 2011 den 15:50 #

    Fina tjejen!! Självklart är hon inte tjock utan precis som man ska se ut när man är sex månader! Som ytterligare bekräftelse på det kan jag berätta att min lila G vägde 7890 gram och var 68 cm lång. Hon följder sin kurva bra men har lyckats gå upp hela 800 gram på en månad. Hmm, tror att det blir att dra ner på amningen när hon nu är så förtjust i gröt…

  2. E 21 februari, 2011 den 16:26 #

    Det är det jag säger. Perfekta bebisar med perfekta mått. (Och perfekta mått kommer det ju att vara även om dom skulle mulla på sig framöver.) Jag borde för övrigt testa gröt, det kanske är en hit?

  3. Livet runt 30...5 21 februari, 2011 den 19:13 #

    Gröt är en hit! Åtminstone i det här hemmet. Matigare än välling så sen frukost och kvällsmål grötas. Och du, skrev de inte in värdena i någon slags BVC-bok? Gör ett utdrag och skicka anonymt – de kan ju aldrig gissa vem det kom från.

    • E 22 februari, 2011 den 07:33 #

      Dom var alldeles för stressade för att komma ihåg att skriva upp värdena nån annanstans än i sin egen dator. Men jag kan förstås fylla i för egen hand och skicka sådär anonymt, det borde göra susen!

Kommentera

