Det bästa lilla barnet

3 Mar

Det går fort nu, och det är de små detaljerna som gör skillnad.

Jag brukar hålla för en hand när jag inte vill att hon ska fastna för stint vid tv:n. Igår kom hon på att det ju bara är att vrida huvudet så att man kommer förbi handen och kan fortsätta sitt tittande.

Varje gång jag säger hennes namn tittar hon upp. Varje gång.

Plötsligt kan hon roa sig ganska långa stunder på egen hand, sittandes på lekmattan bland alla leksaker som hon nogsamt suger på, i tur och ordning. Tvättlapparna är den del som smakar godast.

Men framför allt är hon så himla glad och gosig, mjuk och rosig. Och jag känner att det här måste vara den bästa tiden, just nu, och åh om jag bara kunde få stanna här med henne lite lite längre.

Tills jag inser att så har jag nog tänkt om alla faser med Esme. Men man kan väl inte förvänta sig att det bara ska fortsätta att bli ännu bättre. Eller, kan man det?

5 svar to “Det bästa lilla barnet”

  1. sara 3 mars, 2011 den 07:04 #

    Det blir ändâ bättre. Hela tiden!

  2. Livet runt 30...5 3 mars, 2011 den 07:49 #

    Det är precis som Sara säger, det blir bara bättre, roligare och underbarare – tills de hamnar i målbrottet och börjar lukta svett;-)

  3. E 3 mars, 2011 den 11:03 #

    Men perfekt! Då räknar jag med att det är himmelskt åtminstone tio-tolv år till.

  4. SivÖ 4 mars, 2011 den 07:32 #

    Jag säger hela tiden samma sak – det här måste ju vara den bästa tiden! Jag tycker vår A är så fantastisk nu, då han börjat prata och berättar en massa och samtidigt är så gosig och vill vara liten bebis ibland. Så det blir åtminstone bättre tills de är 2 år och 2 månader, mer vet jag inte om.

  5. schnortzel 7 mars, 2011 den 16:37 #

    Kära söta, jag har fyra barn, alla vuxna nu, och jag tänker med stor saknad tillbaka på tiden när de var små, lite större och sedan tonåringar. Man måste inse att denhär tiden inte kommer tillbaka. Så njut och spara på fina minnen.

Kommentera

