Fazers blå

15 Mar

600 gram in i chokladfrosseriet påpekar min man att jag kanske ska hejda mig en smula. Så att jag inte… – Vaddå?! hugger jag.
Ja…typ…blir tjock?

Han har ju rätt. Man kan inte oja sig över sin fläbbiga mammakropp och samtidigt smaska i sig godis för allt vad man är värd. Eller kan kan man väl, men då får man faktiskt skylla sig själv.

Men den är så himmelskt god, den där finska mjölkchokladen. Dessutom är det hans fel att jag efter väldigt många år plötsligt återupptäckte den – det var han som köpte hem den till att börja med. Synd bara att det är jag som blir fanatisk och fet.

Det är inte rättvist, det här jordelivet.

8 svar to “Fazers blå”

  1. Gunnel 15 mars, 2011 den 12:20 #

    Jaa, det är antagligen så att de där avundsvärda människorna som graviditetskilona rasar av inte upptäckt njutningen med choklad, paj med riktigt gräddig vaniljsås, kanelbullar, semlor, hamburgare… Jag har också mig själv att skylla att vissa kläder inte riktigt sitter som tänkt. Men det är ju liksom så lätt att ett litet fika slinker ner när man antingen går hemma eller träffar andra. Vips har det lilla fikat blivit flera och på den vägen är det. Nej, det finns inga genvägar, mindre sötsaker och mer motion! För snart kan jag inte ens skylla på ”nio månader upp, nio månader ner” längre.

    • E 15 mars, 2011 den 12:40 #

      Skit också, där sa du nåt. Ska vi hetsbanta de här sista två månaderna, eller vad gör vi?

  2. Peppe 15 mars, 2011 den 13:50 #

    Men Fazers blå är så sjukt gott att det inte kan vara hälsosamt att utesluta det från sin diet.

    • E 16 mars, 2011 den 19:09 #

      Nä, inte helt och hållet, det måste ju skapa bristsjukdomar av något slag.

  3. Gunnel 15 mars, 2011 den 18:05 #

    Nej,bantning är sååå tråkigt. Jag föreslår att vi väntar in i det sista och tar 13 förfärliga Rikshospitaldagar ;-). Eller så inte…Det är visst fint i vassen med.

    • E 16 mars, 2011 den 19:08 #

      Vassen är nog bättre än Rikshospitalet. Vi satsar på det!

  4. Annika 16 mars, 2011 den 18:07 #

    Den är fin, Fazers blåa. Alldeles för fin ;-).

    • E 16 mars, 2011 den 19:08 #

      Jag har nu bannlyst den från vårt hem. Har funkat i ett dygn, i alla fall.

Kommentera

