Lucky lördag

19 Mar

Nä, men jag hann* ju inte med det utlovade städandet och inredandet, och nu kommer min tjusiga släkting imorgon. Så vad ska jag ägna den här solskenslördagen åt? Just det. Hysteriskt fejande av hemmet.

Åh vad roligt, vad härligt, vad givande, vilken tur att jag inte ägnade nån av de gråa dagarna i veckan åt denna inspirerande syssla. Nu åker dammtrasan, golvmoppen, fönsterskrapan och tallsåpan fram. I bästa fall tar det hela dagen.

Lyllos mig!

*Ja alltså tid kanske det fanns. Men inte så mycket självdisciplin.

Kommentera

