Nytt liv på en tisdag

29 Mar

Extremt lång startsträcka och alla ursäkter i världen att sluta. Så kan man sammanfatta mitt träningsliv so far.

Men nu.

Nu.

Nu jävlar, alltså. Snart är det april och sommaren lurar bakom knuten. Jag tycker egentligen inte att det är så knasigt ställt med kroppen rent kilomässigt. Men konsistensen, mina vänner. Konsistensen. Jag är så slapp! Mjuk överallt! Degig! Cellulitig!

Och eftersom jag inte frivilligt har tagit ett steg i löparspåret sen den uppochnervända sommaren 1994 (då jag av okänd anledning sprang fem finska skogskilometer varje dag och avrundade med rappa simtag i sjön) så blir det såklart hemmamysyogan som ska göra tricket.

Så. Nu. Jävlar. Esme sover ändå minst en timme per förmiddag, nu är det slut på slösurfande och soffhäng under den timmen.

Banne mig!

9 svar to “Nytt liv på en tisdag”

  1. jeanette@papper.fi 29 mars, 2011 den 06:58 #

    Heja! Det är tröttsamt den första och kanske andra gången, men sedan blir det bra och framförallt fastare!

    • E 29 mars, 2011 den 07:30 #

      Tack, jag behöver all uppmuntran jag kan få. Nu är i alla fall yogamattan utrullad och dvd:n laddad, så det är bara Esme som ska somna så kör vi.

  2. Livet runt 30...5 29 mars, 2011 den 07:09 #

    Jag började nytt igår. Och har redan tröttnat.

    • E 29 mars, 2011 den 07:31 #

      Kom igen Krissie, tänk på Madrid och alla skitsnygga kläder du ska shoppa där när du är i suverän form!

  3. E 29 mars, 2011 den 08:26 #

    Och nu var första yogapasset avklarat. Dags att börja spana på sommarens bikini, då?

  4. Livet runt 30...5 29 mars, 2011 den 14:40 #

    Du har så rätt. Jag ger mig på en 45:a cirkel ikväll igen.

    • E 30 mars, 2011 den 05:10 #

      Härligt, du är grym! Och kom ihåg att du har ett enormt försprång jämfört med mig, du tränar ju typ jämt.

  5. Gunnel 29 mars, 2011 den 18:29 #

    Way to go! Själv har jag maniskt googlat ”bikramyoga” och undrar om det inte är nu det ska ske. För den där degigheten är inte att leka med!

    • E 30 mars, 2011 den 05:11 #

      Åh, bikram skulle jag nog vilja prova. Du får berätta hur det är när du kommit iväg. Det enda som oroar mig är värmen, jag får så lätt ont i huvudet när det är för varmt (jag vet, vem trodde det om någon som vuxit upp med obligatorisk lördagsbastu i Finland?).

Kommentera

