Ord som fastnar

1 Apr

En gång i tiden hade jag en chef som påstod att jag var långsam. Vilket var helt bisarrt, sett till att företaget var tvungna att tillsätta två heltidstjänster för att sköta mina uppgifter när jag slutade. (För att inte tala om att den ena av dom som tog över halva mitt jobb gick in i väggen ett halvår senare. Helt utarbetad.)

Häromdagen såg jag i alla fall den där chefen på stan och stannade till för att säga hej. Men hon såg mig inte, och jag fick en ångerlucka på några sekunder och gick vidare. Dagen därpå kommenterade hon en uppdatering jag gjort på Facebook.

Och återigen kände jag bara att herregud, vad hon aldrig har förstått mig. Ni vet sådär, när man efter en stund bara känner att man nog inte ens existerar i samma dimension för att man uppfattar allt så olika. Jag hatar den känslan, det är som att trampa klister och vad man än säger så missförstår den andra.

Jag är glad att hon inte är min chef längre. (Faktum är att hon inte är någons chef längre.) Och så är jag lite ledsen, över att jag bryr mig så mycket om vad människor som inte ens finns i mitt liv tycker och tänker. Det tjänar ju ingenting till.

3 svar to “Ord som fastnar”

  1. Livet runt 30...5 1 april, 2011 den 11:52 #

    Åh, så där är jag också. Oroar mig och går steget längre genom att tänka tankar som jag tror de tänka om mig. Herregud, som om jag vore tankeläsare. Jag försöker att bara lägga ner och gå vidare.

    • E 1 april, 2011 den 11:55 #

      Du får gärna upplysa mig om du kommer på hur man gör. Så mycket energi som går till spillo, liksom.

  2. Livet runt 30...5 1 april, 2011 den 15:44 #

    Haha, jag har inte kommit på hur man gör riktigt än men att få barn hjälpte. Fokus flyttade från mig till någon annan och även om jag ödslade tid på negativa tankar så var det åtminstone mindre än innnan. Kram K

Kommentera

