Det kroppsliga

4 Apr

Så, snart har jag avverkat en vecka av det nya livet. Man kan väl summera att yogandet har gått ganska bra, men dieten varit under all kritik. Särskilt nu i helgen, när det liksom bara flödade av vin och vitt bröd.

Å andra sidan kanske de förhatliga snabba kolhydraterna ändå inte varit helt av ondo, för faktum är att det yogapass jag nyss avverkade var mitt bästa hittills. Ni vet sådär när varje rörelse bara sitter och man orkar ta ut det lilla extra i alla muskler så att svetten verkligen porlar. Det sägs ju att det går fort framåt i början, och det är nog sant. Jag började från noll och en vecka senare är jag faktiskt klart starkare.

Så vi kör väl en vecka till då, eller vad säger ni?

4 svar to “Det kroppsliga”

  1. Livet runt 30...5 4 april, 2011 den 10:59 #

    Måndag och jag börjar om. Det är det fina med veckor, de är bara sju dagar långa så att man inte behöver vänta ett år på ett nytt nyårslöfte.

    • E 4 april, 2011 den 12:30 #

      Fyra pass i veckan, såg jag i din blogg. Det borde väl gå? Och så lite nyttigare mat, för min del i alla fall.

  2. E 4 april, 2011 den 19:48 #

    Tycker det låter härligt! Både med yogan, brödet och vinet!!! Heja dig!

    • E 4 april, 2011 den 19:53 #

      Åh tack snälla, jag kan behöva alla hejarop jag kan få. Typiskt bara att det inte blir något yogande imorgon – det ska visst hänga en skorstensfejarmästare här mest hela dagen.

Kommentera

