Tema: kött

4 Apr

Temat på splitternya Papper.fi är kött, därav dessa frågor. Ni får gärna svara på dem i era egna bloggar eller i kommentatorsfältet.

Så skriver Peppe, och jag är förstås inte sen att haka på. Så håll till godo, här kommer mina svar om kött:
1. Är du köttätare/vegetarian?
Köttätare. 

2. Finns det något som skulle kunna få dig att sluta/börja äta kött?
Jag problematiserar inte mitt köttätande så värst, faktiskt. Har varit vegetarian en period i mitt liv och tycker mycket om vegetarisk mat. Jag skulle överleva utan kött i mitt liv men jag vill inte, så kan man nog sammanfatta det hela.

3. Om du äter kött – får du någonsin dåligt samvete av det?
Det händer.

4. Du som är förälder, eller någon dag tänker bli det – skulle du kunna tänka dig att inte ge ditt barn kött?
Så länge jag äter kött lär mitt barn också göra det. Mina tankar kring Esmes ätande handlar nog mer om att jag vill att hon ska känna matglädje och smaka på allt utan fördomar. Jag ser inga fördelar med att ha en begränsad smakpalett.

5. Vad är det äckligaste du ätit i köttväg?
Nån gång i början av 90-talet fick min mamma för sig att konserverad skinka är en bra sak att äta i sommarstugan. Fy fan för i helvete vad vidrigt det var!

Kommentera

