Prins Daniel och sotaren

5 Apr

Esme sover och jag väntar på en skorstensfejarmästare som aldrig kommer. Det gör mig lite ledsen, för solen skiner och det här är min bästa yogatid. Men, vem vill bli avbruten mitt i stående hunden av en svartklädd sotarnisse? Inte jag, i alla fall.

Slösurfar i stället på mina favoritbloggar och läser om Clara som sett Prins Daniel på Riche, fast hon trodde att det var någon som mest ansträngde sig för att se ut som han. Känns som en skön variant på när jag mitt i en anställninglunch utropade att där är ju Fredrik Reinfeldt, fast det inte var ens i närheten av att vara han. Ibland förvånar det mig att jag blev erbjuden jobbet ändå. Men kanske tänkte dom bara att jag är ovanligt närsynt, vilket förstås är sant det också.

8 svar to “Prins Daniel och sotaren”

  1. clara 5 april, 2011 den 10:15 #

    Haha, Å var helt säker på att det var han, men jag sa ”nej, han är inte sådär tunnhårig”. Sedan frågade vi min Diana och det var ju han. Dessutom glömde Säpo en av sina mobiltelefoner när de gick.

    • Esmes mamma 5 april, 2011 den 10:27 #

      Åh fan, är han tunnhårig? Jag har hört från en annan säker källa att han är kort också, och som erkänt längdbesatt måste jag kolla med dig om det stämmer?

      För övrigt känns det väl SÅDÄR tryggt att höra att säkerhetspolisen glömmer sina telefoner på krogen.

      • clara 5 april, 2011 den 11:26 #

        Jag såg aldrig när han stod upp tyvärr. Men han såg inte särskilt stor ut iallafall. Benan var väldigt gles om jag säger så. M ville twittra ”säpo glömde mobiltelefon på lyxkrog” och jag ”prins daniel behöver regaine”.

  2. Esmes mamma 5 april, 2011 den 11:39 #

    Hm, då är det därför han kör den där slicka frisyren, och inte (enbart) för att se mer städad ut.

    För länge sen hittade jag en sajt med kändisars längduppgifter, men den var amerikansk så där lär inte våra kungligheter finnas med. Hm. Jag lärde mig i alla fall att Scarlett Johansson är lika lång som jag, ytterligare ett tecken på att hon borde spela mig i filmen om mitt liv. Hon får bara tona ner det Marilyniga några snäpp så blir det bra.

    • Anna 5 april, 2011 den 11:53 #

      Det där slickade bakåt hänger ihop med tunnhårigheten fick jag klart för mig för några månader sedan tack vare svågern. Han hade varit till frisören som förklarat att det nu var dags att inse faktum och dra allt bakåt. Lite lustigt tyckte jag.

      • Esmes mamma 5 april, 2011 den 12:08 #

        Jag kan inte bestämma mig för om jag tycker att det var snällt eller plumpt av din svågers frisör. Dessutom är jag nog mer för rakning än bakåtkamning. Ett annat alternativ är ju att kompensera med skägg, det gör min bror med viss framgång.

  3. Gunnel 6 april, 2011 den 07:47 #

    Jag har bestämt för mig att prins Daniel inte är särskilt lång. I minnet ska vi också ha att hela kungafamiljen är ganska kortvuxna varför de inte är ett särskilt bra benchmark vad gäller hans längd. Och om det inte vore för att jag är så fullständigt urusel på att uppskatta andra personer höjd över havet skulle jag kunna komma med tämligen insatt information. För ett par år sedan, när han ”bara” var pojkvän bodde vi i samma område och jag stötte därför ihop med honom ibland. Ska jag komma med en gissning skulle jag säga inte längre än 1,75. Men spannet ligger nog mellan 1,68 till 1,78.

    • Esmes mamma 6 april, 2011 den 08:13 #

      Jag skulle tro att max 175 cm är en bra gissning!

      Nu har jag ju inte haft förmånen att beskåda rojaliteterna i verkliga livet, men det knäppa är att dom ser typ jämnlånga ut hela bunten. Säkerligen förvillar kvinnornas höga klackar en del. Men jag ger mig ändå på att gissa ungefär såhär:

      Silvia – 160
      Knugen – 170
      Madeleine -163
      Lillprinsen – 170
      Vickan – 165
      Daniel – 175

      Sen dubbelkollade jag Scarletts längd och det kan hända att hon trots allt är kortare än jag. Jag mäter 166 stolta cm över havet, så då var det sagt.

Kommentera

