Barn ska inte dö

11 Maj

Många har vittnat om hur blödiga dom blivit när dom fått barn. Jag har inte märkt så mycket av det, tycker jag har varit ungefär lika lättrörd som tidigare (vilket förstås är alldeles tillräckligt bara det).

Men sen. Vi tittade på strålande braiga Kate Winslet i Mildred Pierce och allt var ganska härligt och soligt när hennes yngsta dotter plötsligt gick och dog. Och jag kunde inte se det. Blev helstressad och började fippla med telefonen och stirra på soffkuddarna och försöka svälja bort den där klumpen som på några sekunder växt sig smärtande stor nånstans i halstrakten.

Så vi får väl se hur det ska gå med resten av serien. Men annars är det ett bra tv-tips, det kan jag lova.

4 svar to “Barn ska inte dö”

  1. Livet runt 30...5 11 maj, 2011 den 08:44 #

    Jag är så blödig att hälften vore nog. Och att läsa (eller se) om föräldrar som förlorat sina barn – eller barn som för tidigt förlorat sina föräldrar – får mig att hulka och snurvla i timmar.

    • E 11 maj, 2011 den 09:11 #

      Ja det var faktiskt helt fruktansvärt att se, trots att det inte ens är på riktigt.

  2. Anna 11 maj, 2011 den 10:41 #

    Går inte. Brukar sluta läsa, titta bort, gå bort. Bort bort.

    I övrigt är jag nog lika blödig som tidigare, gråter till Bachelor eller som igår till 16 & pregnant. Väldigt svalt och coolt…

    • E 11 maj, 2011 den 11:02 #

      Men 16 and pregnant är ju otroligt bra! För att inte tala om Teen mom. Jag var helt fast i att följa framför allt Farrah Abraham från att hon var gravid till när hon ensam skulle uppfostra sin supersöta dotter. För att inte tala om tårarna när det till sist avslöjades att barnets pappa dött i en bilolycka. Bu-huuu-huuu! Sval och cool kan någon annan vara.

Kommentera

