Det är inte bara andra som åldras

20 Maj

Idag fyller min syster 50 år. Dessutom firar mina morföräldrar sin 72:a bröllopsdag (jo, dom lever än, mot alla odds). Jag känner mig kluven, och en smula gammal, mest för det här med syrran. Hur man än vänder och vrider på det, så kan man inte vara ung när man har ett syskon som har levt i ett halvt sekel. Å andra sidan har jag ju alltid hävdat att ungdom är övervärderat så det är väl bara till att tugga i sig att det är passerat nu, för min del.

Hm.

2 svar to “Det är inte bara andra som åldras”

  1. E 21 maj, 2011 den 20:17 #

    Jag tycker att det känns värst om vårarna, det där oåterkalleliga faktumet att man inte längre är ung…

    • Esmes mamma 22 maj, 2011 den 05:47 #

      Du har nog en poäng där. I min familj har dessutom 80 procent av medlemmarna den dåliga smaken att fylla år just på våren.

Kommentera

