Dvala

24 Maj

Idag är jag så väldigt trött. Lite som en urviden trasa, för att använda en uttjatad metafor. Har sovit förmiddagssömn i nästan två timmar med ljuvligaste Esme, bättre sovkamrat finns inte. Hon är så mjuk, så len, och så väldoftande. Och så rörande när hon mellan varven – närmast reflexmässigt, med stängda ögon – sträcker sig efter mitt bröst. Det är en sån förmån att jag får amma henne, att jag med min kropp kan trösta henne så att hon kan trösta mig. Allra helst just nu.

6 svar to “Dvala”

  1. Lina 25 maj, 2011 den 08:00 #

    Dina texter om dig och Esme hjälper mig att njuta av min egen föräldraledighet. Att se allt ur en annan synvinkel, det är skönt.

    • Esmes mamma 25 maj, 2011 den 08:14 #

      Det kan vara den bästa kommentar jag någonsin fått. Tack snälla du, vad du gör mig glad!

  2. E 25 maj, 2011 den 18:16 #

    Å, vad det högg till i hjärtat av saknad efter ammningen när jag läste det där! Jag upplevde också att det var tröstande. Håller förresten med om att få saker är så ljuvligt mysiga som att somna intill ett litet hjärtebarn!

  3. Jennie 25 maj, 2011 den 20:17 #

    Kan bara instämma till fullo med E. Jag saknar det också väldeliga… Ammade lilltjejen länge och ångrar det inte en sekund.

    • Esmes mamma 26 maj, 2011 den 06:40 #

      Jag är så glad att jag haft en så problemfri och enkel amningsupplevelse med Esme, det är en ynnest. Allra helst nu när hon äter annat, så att amningen blir mer mys än överlevnad.

  4. Maria 27 maj, 2011 den 14:28 #

    Vackert skrivet.

Kommentera

