Dagen idag

1 Jun

Jag spenderade den härliga solskensdagen hos noga utvalda juvelerare. Hittade till sist den perfekta presenten till min syster och känner mig mycket nöjd. Även om jag inte själv får bära härligheten var det inspirerande att för några timmar byta ut blöjor och grötkladd mot guld och diamanter. Och, kanske bäst av allt: den blöjförsedda grötkladdaren var förstås alldeles extra söt när vi väl återförenades igen.

Sedan hon somnat har jag haft gemytligt tv-häng framför sjätte säsongen av The Bachelorette. Ni minns pilot-Jake va, som jag följde i april? En av flickorna som tävlade om hans gunst fick, såsom brukligt är, en ny chans i en alldeles egen omgång. Hon heter Ali Fedotowsky och är lite som en stornäst Britney Spears, inte särskilt härlig men med ett desto mer underhållande stall av karlar efter sig.

Efter den här vårens Bachelor-maraton är det faktiskt uppfriskande att se ett gäng killar tuppa sig inspärrade i ett knasigt parallelluniversum där det finns endast en kvinna för samtliga att fokusera på. Reaktionerna är ju ungefär desamma som hos hustruaspiranterna i The Bachelor – blixtsnabba förälskelser, sårade egon, skitsnack, desperation – men de kommer till uttryck på ett delvis annorlunda sätt. Killar i gäng tenderar ju att bli lite buffliga och polaren Pär med varann, medan tjejer gråter och låser in sig på toaletten när det hettar till.

The Bachelorette alltså. Sena måndag- och tisdagkvällar på trean, för den som delar min faiblesse för amerikansk dejtingsåpor.

Kommentera

