Esmes mamma testar och betygsätter

3 Jun

Dagsutflykt till Waldemarsudde med Esme, mannen och svärmor:

Spårvagnen till Djurgården med barnvagn: 4 (litet avdrag för trängseln)
Djurgården i strålande sommarvärme: 5 (underbart att lämna stenstaden och andas lite blommor och blad)
Depåstopp på Café Ektorpet: 4 (dyrt men gott och Esme-vänligt)
Waldemarsudde: 5 (vackraste huset på bästa läget med lånesulkys, korta köer och bra blöjbytarmöjligheter)
Lars Wallin-utställningen Fashion Stories: 3 (svärmor och jag enades om fyra klänningar som riktigt på riktigt vackra. Av typ… 150?)
Souvenirerna: 5 (köpte med mig en gammaldags pelargon för 50 kronor, nu väntar vi bara på att den ska börja blomma)

Totalt: 26 av 30 möjliga, med andra ord mycket bra och rekommendabelt!

 

5 svar to “Esmes mamma testar och betygsätter”

  1. Situationsdiktaren 3 juni, 2011 den 08:30 #

    Thänk ju, thänk ju bara. Fick värsta Stockholmsfebern. Men ingen tid till det just nu.

    • E 4 juni, 2011 den 06:40 #

      Då får vi se om jag kan locka hit dig med nåt annat, sommaren är full av lediga dagar och tänkbara aktiviteter…

  2. Livet runt 30...5 4 juni, 2011 den 05:08 #

    Hade de inga Wallinklänningar i shoppen 😉 Men Waldemarsudde är fint, riktigt fint.

    • E 4 juni, 2011 den 06:41 #

      Eller hur! I så fall hade jag ruinerat mig på nån av Petra Medes, från Guldbaggegalan. Till exempel den på bilden.

  3. Jennie 8 juni, 2011 den 12:26 #

    Åh, vad avis jag blir. Jag travade ju Djurgården runt dagligen när jag var hemma. Skulle ljuga mig grön om jag sade att jag inte saknar den tiden… Och nu lider jag dessutom av innerstadsseparationsångest i och med annalkande flytt ut till villaförorten. Kommer jag någonsin att återse dessa vackra promenadstråk???

    Njut av din underbara tid!

Kommentera

