Till råga på allt var ju konventioner så viktiga för mormor

4 Jun

På fredag ska mormor begravas. Jag tittar på väderleksprognosen och inser att det troligtvis ska vara sommarvärme då också. Och så blir jag lite stressad för att jag anar att det inte är comme il faut att dyka upp i sandaletter. Kanske man inte ens ska vara strumplös om rätt ska vara riktigt.

Sen kastar jag ett öga på mannens svarta kostym och inser att jag oavsett allt nylon i världen kommer att ha det ordentligt mycket bekvämare än han.

Kommentera

