Gott och blandat – ett inlägg om just ingenting

25 Jun

Svartvinbladsdrinkarna blev riktigt smarriga, om det är någon som undrar. Men rabarbertårtan var inte fullt så god som jag mindes. Nästa gång ska jag nog satsa på Annikas tävlingsbidrag i Årets dessert- och bakmästare i stället – gå in och rösta på henne (tävlingsbidrag nr 10), det förtjänar hon!

Igår gjorde vi Strawberry Daquiris på färska jordgubbar, idag ska vi slå till på persikovarianten. För övrigt kan vi inte sluta tvista om huruvida nektariner är godare än persikor. Jag tycker ju det, gillar inte riktigt det där luddiga som är persikans signum.

Och när vi inte svullar en massa gott går vi skogspromenader och kollar på film. The Kings Speech var så seg att både svärmor och mannen somnade medan Solisten var riktigt vacker om än kanske aningens lång. Men mest laddar jag såklart för The Bachelorette, som precis bytt sändningstid till lördageftermiddagar. Heja Ali!

2 svar to “Gott och blandat – ett inlägg om just ingenting”

  1. Annika 27 juni, 2011 den 08:21 #

    Åh, jag tackar! Hoppas ju gå till final…

    • E 27 juni, 2011 den 15:40 #

      Det vore så roligt om du kom dit!

Kommentera

