Att dom bara orkar, våra storkar

30 Jun

Jag tänkte att jag skulle vara käringen mot moralpanikströmmen och köpa mig en Greta (dock på rea, jag lever ju på föräldrapenning ett tag till). Men jag sjabblade med kortdosan och den supersäkra banköveföringen och vips blev Visat obrukbart. Och nu är klänningen jag tänkt mig slut. Jag får vänta in hösten, heltidslönen och fullprisklänningen i stället. Sen ska jag skriva DET HÄR ÄR EN SIDENKLÄNNING FÖR TRE PAPP i pannan och reta ihjäl alla Ellos-ivrare jag möter.

(Jamen, man gör väl vad man kan för att hitta uppsidor med att hemmalivet lider mot sitt slut?)

8 svar to “Att dom bara orkar, våra storkar”

  1. Annika 30 juni, 2011 den 07:23 #

    Folk är inte kloka…men, det visste vi ju redan. Eller hur? Kommentarsfältet under det där blogginlägget var ju bara en enda kaskadkräkning av uppdämd avundsjuka.
    Jag kan vara avundsjuk över mycket, men aldrig över att kvinnor köper kläder.

  2. Tormenta 1 juli, 2011 den 13:23 #

    Greta-klänningar är fantastiskt fina och välsydda och kan användas hur länge som helst. Och köper man dem på rea så blir det inte så mycket dyrare än andra klänningar.

    • Esmes mamma 1 juli, 2011 den 21:23 #

      Fattiga har inte råd att köpa billigt, brukar min gamle far hävda, och jag tror att det ligger mycket i det. Man misstar sig helt enkelt om man tror att man i slutändan ”tjänar” så mycket på att ha en hög med noppriga H&M-plagg som var trendiga för tre år sen.

  3. Gunnel 1 juli, 2011 den 19:10 #

    Klart du ska ha en Greta! Jag gifte mig i en ( borgerligt och gravid i sjunde månaden) och var sen snabb när Elle hade ett samarbete så jag stoltserar med hela två! Bloggosfären må skälva och överösa mig med elakheter men de gör riktigt skitsnygga(fult ord men de är verkligen så fina) klänningar. Som passar såväl en gravid kropp som en vanligt normalsmal. Och jag skulle banne mig vilja ha en i varje färg och modell som finns. Så, klart att du ska ha en Greta. Ellos kan slänga sig i väggen!

    • Esmes mamma 1 juli, 2011 den 21:24 #

      Åh, vilken Greta fick tjänstgöra som brudklänning? Jag gifte mig också i siden, men av finskt ursprung.

  4. Gunnel 4 juli, 2011 den 18:22 #

    Ahh, det var en Josefin i cerise. Men att det belv en Greta var helt oplanerat och verkligen en sistaminuten lösning. Jag hade ursprungligen köpt en helt annan klänning, lite mer strikt elegant i modellen och sobert grå men när dagen närmade sig hade min mage verkligen tvärväxt. Den grå var bara korvskinnig och inte det minsta tjusig. Så det blev en panikutryckning till NK där jag ryckte åt mig första, bästa plagg som såg löst och ledigt ut och som jag skulle få plats i. Och det blev hur bra som helst. Det enda som är lite tråkigt är att jag inte riktigt känner att jag kan använda den för att det var ju min ”brudklänning” och den vill jag på ett sätt spara. Eller, det känns i alla fall konstigt att börja ha den ”till vardags”.

    • E 4 juli, 2011 den 19:00 #

      Det låter verkligen jättefint! Min brudklänning är puderrosa så den skulle också i princip kunna användas vid andra tillfällen. Men jag känner som du, den är lite för helig för att bli en klänning som vilken som helst.

Kommentera

