Med en touch av jade

8 Jul

Kristina är svag för grönt. Det är jag också. Numera shoppar jag förvisso mest till Esme, men bland de plagg jag hittat till mig själv på sistone finns gröna byxor, grön t-shirt, gröna örhängen och nu senast en fantastisk grön klänning. Men det kan inte vara vilken mossgrön som helst, utan jag vill ha en kall, klar, stark nyans med mycket blått i.

Jag tror att man kan kalla det för havsgrönt, såsom en vän en gång vackert beskrev färgen på mina ögon. Och det är nog just den svala känslan jag är ute efter, såhär i högsommarhettan.

4 svar to “Med en touch av jade”

  1. E 8 juli, 2011 den 08:13 #

    Jag älskar också just den där gröna färgen, men den är sällsynt i klädbutikerna, tycker jag. Hittade nyligen ett armband i olika blågröna nyanser… Tror du jag köpte? 🙂

  2. Livet runt 30...5 8 juli, 2011 den 08:58 #

    Show me the klänning! Och hur svårt är det inte att hitta just gröna plagg?

    • Esmes mamma 8 juli, 2011 den 19:21 #

      Har försökt fotografera den men bilderna gör den inte rättvisa. Det är en begagnad 60-talshistoria (vintage, som man säger) i enkel, kort, luftig modell. Och tyget är fantastiskt, med olika nyanser av grönt och turkost som gör den liksom skimrande och levande.

Kommentera

