Puss och kram

5 Aug

Esme är väldigt kelig. Jag hör talas om bebisar och barn som man inte får gosa med annat än om dom är väldigt sjuka eller riktigt trötta, men till den kategorin hör uppenbart inte min flicka. Hon vill kramas och pussas och vara nära mycket och ofta. När hon kramas gör hon det med hela sin kompakta och starka lilla kropp, liksom hänger sig fast i mig som en liten apunge och borrar ner sitt ansikte i min halsgrop. Det är den bästa känslan, hon är så varm och älskvärd och trycker sig tätt intill och släpper små njutläten en lång stund.

Andra gånger kommer hon på att hon ska pussa mig också, och det är väldigt blött och otekniskt men fantastiskt också, förstås. Hon öppnar hela den rosenröda munnen och slickpussar mig där hon kommer åt. På näsan, armen, hakan, kinden. Sen kan det hända att hon blir så ivrig att hon sätter igång att bitas också, och då är det tyvärr slut på romantiken. För det gör ju jätteont, dom är vassa som attans dom där kritvita grynen hon jobbar med. Jag har bitmärken efter henne lite överallt på kroppen, och en del klösmärken också för den delen. Det är inte alltid jag hinner klippa hennes naglar i tid.

Men ändå, alltså. Vilken lycka det är att få all den här kärleken, på alla de sätt som hon visar den. Gosigaste lilla.

2 svar to “Puss och kram”

  1. Hanna 5 augusti, 2011 den 22:50 #

    Men jag dör vad fint.

Trackbacks/Pingbacks

  1. En annan slags kärlek « Livet runt 30…5 - 6 augusti, 2011

    […] är lite avundsjuk på Emse som älskar att pussas och […]

Kommentera

