171

6 Aug

Ni vet när man upptäcker att någon av ens Facebook-vänner har spärrat en från sin logg? Så att det enda man ser är tråkig information om arbetsgivare och favoritfilmer? Då måste ju det enda raka vara att säga upp vänskapen på en gång, eller åtminstone så fort man kommit över sin eventuella besvikelse (och dubbelkollat att det inte verkar vara frågan om en tillfällig bugg). Allt annat är ju på något sätt ganska förnedrande.

Hepp. Så var dom 171.

6 svar to “171”

  1. Annika 6 augusti, 2011 den 09:24 #

    Det har hänt oss alla. Jag måste erkänna att jag själv gjort det. Senast i morse, faktiskt, då jag lackade ur på en bekant som alltid ska vara så förbannat präktig och klämkäck.

    Jag har för övrigt också blivit ”avföljd” av två personer; den ena på ett diskret sätt, den andra (en gammal ungdomsbekantskap) med en drapa till meddelande om vilken hemsk person jag är och att vi inte delar några grundläggande värderingar. Det var inte så kul.

    Jag kan därför se en viss vits med den diskreta blockerings-varianten. Om man nu inte känner ett behov av att manifestera sitt ogillande i form av en skriftlig spya ;-).

    • E 6 augusti, 2011 den 10:39 #

      Självklart finns det en vits med den diskreta blockeringen, även om den inte är så diskret när den väl upptäcks. Men det känns ändå lite surt när man själv råkar ut för det, allra helst om man inte riktigt förstår varför…

      • Annika 6 augusti, 2011 den 11:47 #

        Ja, det kan jag förstå, om man inte får veta varför. Det behöver ju inte betyda ett dugg, men man vill ju gärna ha en förklaring eller en anledning.
        Kanske är det detta som är det bästa med nya Google+, att man kan ha olika cirklar och dela med sig av information på ett mer kontrollerat sätt?

  2. Livet runt 30...5 6 augusti, 2011 den 10:12 #

    Shit, jag vågar inte ens ta reda på om jag blivit blockad. Det skulle vara en sådan törn för egot.

    • E 6 augusti, 2011 den 10:41 #

      Ja, lite så. Jag har en vag idé om vad det kan vara som ligger bakom, men det handlar inte om att jag skulle varit så jobbigt aktiv på Facebook gentemot henne och kommenterat alla hennes uppdateringar i tid och otid eller något sånt. Hon vill nog bara inte att jag ska veta vad som händer i hennes liv, fast hon har inte hjärta att kapa ett dyrbart nummer från sin kompislista på 700-nånting.

  3. E 6 augusti, 2011 den 12:34 #

    En dålig grej med WordPress är att man inte kan ha längre samtalstrådar än tre kommentarer, men det här är i alla fall riktat till Annika: Jag har pinsamt dålig koll på Google+! Är det bra? Använder du det mycket?

Kommentera

