Plötsligt händer det

7 Aug

Sånt här ska man ju inte skryta om och gudarna ska veta att jag sällan har orsak att skryta inom området. Men jag köpte precis ett par jeans i storlek 27. Alltså det har inte hänt på tio år, och jag trodde definitivt inte att det skulle hända nu, med barnfödarhöfter och ett års stillasittande i bagaget.

Och självklart handlar det om snälla jeans i mjukt och tunt tyg med lite högre midja än vad som var inne senast jag shoppade byxor. Det är heller inte otänkbart att H&M har generösare storlekar än hippare jeansförsäljare. Dessutom skulle jag ljuga om jag inte erkände att jeansen skulle sitta snäppet skönare om jag gick ner ytterligare ett par kg. 

Men i alla fall. Just idag tänker jag vara lite nöjd över att jag faktiskt kommer att återvända till det där läskiga arbetslivet med en kropp som känns helt okej. Det skadar aldrig att se kaxigare ut än man känner sig, det är en devis jag tror på.

4 svar to “Plötsligt händer det”

  1. Lina 7 augusti, 2011 den 20:01 #

    På H&M brukar jag ha 29 eller 30, på Weekday 27 (stretchiga sköna jeans alltså)! Så på Weekday skulle du alltså dra storlek 25…? Vad sägs om det 🙂

  2. E 7 augusti, 2011 den 20:16 #

    Det låter ju helt sinnes. Undra på att dom säljer mycket jeans! Men tack för tipset, rätt vad det är kanske jag går dit för lite upplyftande självbedrägeri.

  3. Livet runt 30...5 8 augusti, 2011 den 09:34 #

    Tjohoo, grattis! Och skicka över lite av din kaloridisciplin, jag behöver den om jag ska kunna komma i mina 28:or som köptes i höstas.

    • E 8 augusti, 2011 den 20:10 #

      Tack, jag kan ju försöka. Även om min disciplin alltid kommer av sig inom en månad eller så.

Kommentera

