Än du då?

18 Aug

Peppe vill veta mer om sina läsare. Annika likaså. Så då måste ju jag också fråga dig som är här inne just nu och läser:

1. Hur gammal är du?
2. Bloggar du? (Lämna gärna adressen!)
3. Har vi setts i det verkliga livet?
4. Hur länge har du läst min blogg?
5. Vad skulle du vilja att jag bloggade mer om?

Tack så mycket på förhand och så!

 

18 svar to “Än du då?”

  1. linapanyaaventyr 18 augusti, 2011 den 15:18 #

    1. 26
    2. Ja, linapanyaaventyr.wordpress.com
    3. Nej, tyvärr!
    4. I 8-9 månader ungefär
    5. Du skriver bra om allt, men just nu gillar jag dina inlägg om föräldraskap, mest för att jag själv blivit mamma för ett par månader sedan. Du skriver lite lite om mode, det skulle vara roligt att läsa lite mer om det, vad du tycker och tänker. Till exempel skrev du om en Gretaklänning för ett tag sedan, har du köpt någon? Nyfiken! Och det är alltid mysigt att läsa om Esme, tycker jag.

  2. Peppe 18 augusti, 2011 den 15:53 #

    1. 35
    2. ja! jeanetteohman.com eller Livet&Helsingfors som bloggen ju heter.
    3. nej, men snart!
    4. ett år kanske?
    5. jag tycker om dina analyser gällande föräldraskap och kropp och hälsa och att du är ärlig och underhållande och rolig.

  3. Annika 18 augusti, 2011 den 17:45 #

    1. 37

    2. Ja. http://www.allasaker.blogspot.com, blogg.alltommat.se/smaskens samt min gamla, övergivna kärlek http://www.smaskens.nu

    3. Har vi setts i det verkliga livet? Nej – tyvärr. Du verkar ju vara en sällsynt vettig och trevlig person.

    4. Hur länge har du läst min blogg? Jag började ju läsa i din förra blogg, en bra stund innan du blev gravid med Esme…så,2- 2,5 år, eller något sådant?

    5. Vad skulle du vilja att jag bloggade mer om?
    Jag tycker om bloggen precis som den är. ”Fortsätt i samma stil”, som man brukar säga. Men det jag gillar mest är nog ändå när du skriver riktigt personligt, och om ditt föräldraskap/moderskap.

  4. Hanna 18 augusti, 2011 den 19:12 #

    1. 31
    2. Ja
    3. Nej
    4. Ett halvår?
    5. Gillar att du känns rak, ärlig. Tror du har många intressanta tankar om barn jag gärna tar del av.

  5. E 19 augusti, 2011 den 17:15 #

    1. Uj, jag är redan 38. Lite ålderskris nog, ibland.
    2. Jodå, bloggar, som du ju vet på ettlitetrum.blogspot.com
    3. Nej.
    4. Minns faktiskt inte när och hur jag hittade in här, men gillade genast din stil och dina tankar.
    5. Jag tycker förstås särskilt om att läsa om Esme och det du annars skriver om att vara mamma, eftersom min Lilla e är nästan i samma ålder.

  6. Eva - Kakkakaffe 21 augusti, 2011 den 04:25 #

    1. 25
    2. Ja, på http://www.kakkakaffe.com
    3. Nej.
    4. Sedan i vintras någon gång.
    5. Jag gillar också dina inlägg om föräldraskap.

  7. Linn 21 augusti, 2011 den 06:32 #

    Ursäkta mitt försenade svar. Klart jag skall svara!

    1. 25 år
    2. linnjung.com
    3. Nej, det skulle jag inte tro.
    4. Sedan Peppe länkade till dig (några månader?)
    5. Jag älskar att du bloggar mycket om tv-serier och dina släktingar!

  8. Jessica 21 augusti, 2011 den 07:29 #

    1. 32 år
    2. Nja, har en del inte så aktiva bloggar, men ingen aktiv.
    3. Nej
    4. Kanske två och ett halvt år, när vi planerade bröllop nästan samtidigt.
    5. Gillar blandningen som den är. 🙂

  9. clara 21 augusti, 2011 den 08:12 #

    1. 31
    2. Blogg http://erdoderdo.blogspot.com
    3. Jadu, du har ju typ anställt mig! Känns som hundra år sedan.
    4. Sedan starten, när var det? Ett år?
    5. Jag gillar verkligen blandningen av personligt och popkultur och livet. Är mest imponerad över att du alltid lyckas skriva sammanhängande texter med en start och ett slut, små nedslag i livet.

  10. Nori 21 augusti, 2011 den 11:44 #

    1. 36
    2. nori.bloggplatsen.se
    3. Nepp
    4. Ett år eller nåt sånt
    5. Fortsätt som du gör, gillar ditt sätt att skriva om vardagsfunderingar och föräldraskap framförallt. Kanske lite om jobbet?

  11. åsa 21 augusti, 2011 den 13:07 #

    1. 26
    2. Ja, vardagsliv.ratata.fi
    3. Nej, inte vad jag vet
    4. Sedan våren ungefär
    5. Det är bra som det är, speciellt gillar jag inlägg om Esme och föräldraskap

  12. SivÖ 21 augusti, 2011 den 16:34 #

    1. 37 (jag måste räkna efter, jag vet inte hur gammal jag är längre…)
    2. sivoe.wordpress.com
    3. Nej.
    4 Kanske 6 månader, lite drygt?
    5. Fortsätt på samma linje, jag tycker om blandningen av ytligt och djupt.

  13. Anna 22 augusti, 2011 den 17:36 #

    1. 26
    2. Javisst, systeryster.ratata.fi
    3. Nej.
    4. Sedan Peppe länkade till den.
    5. Håll den som den är, tycker om blandningen. Lite extra tycker jag om Esme vilket säkert beror på att jag har en liten grabb i samma ålder (och en hemlig ouppfylld dröm om en dotter). Och när du följer Bachelor, toppen!

  14. Nunne 22 augusti, 2011 den 21:22 #

    1. 42
    2. Nej
    3. Nej, inte vad jag vet.
    4. Ett halvt år kanske? Någon länkade hit och jag fastnade i dina fina texter. Jag är väl en sådan där gammalmodig typ som tycker det är viktigt med rättstavning, intressant innehåll och flyt i det jag läser.
    5. Jag tycker om dina lite filosofiska funderingar om ditt och datt, att din stora kärlek till och om din Esme lyser igenom och att både Finland och Sverige tar plats i dina inlägg. Det vill jag fortsätta läsa mer om!

  15. Situationsdiktaren 23 augusti, 2011 den 18:15 #

    1. 38
    2. Situationsdiktaren.blogspot.com
    3. Antagligen inte
    4. Ett halvår?
    5. Jag tror att jag från början fastnade för att Esme är en månad äldre än min skrapabulla. Du var liksom steget före med alla utvecklingsskeden. Annars läser jag inte så mycket barnbloggar. Tycker man har helt tillräckligt av den varan här hemma. Måste erkänna att jag inte läser alla dina inlägg om barn heller, så det är inte det jag vill ha mer av ialla fall. : ) Men jag tycker om din text, ditt språk. Så skriv vad du vill, jag läser det mesta. Gärna om kulturgrejer. Teater, bio och böcker du läst.

  16. Livet runt 30...5 24 augusti, 2011 den 18:39 #

    Och jag är här också, fast jag varit lite under isen ett tag. Men nu svarar jag:
    1. Äldre än vad jag gärna vill tro om mig själv, 37 år
    2. Bloggar med bestämdhet, kristinaosophia.wordpress.com
    3. Inte än men det är bara en tidsfråga om jag får bestämma
    4. Så länge jag själv bloggat, alltså snart tre år (vilket alltså inkluderar även din förra).
    5. I love bilder men det är du nog för hemlig för.

    Kram K

  17. Linda 24 augusti, 2011 den 19:10 #

    1. 33
    2. Ja, på http://amoenae.wordpress.com
    3. Nej
    4. Då och då i några månader.
    5. Böcker, personliga funderingar och lite lagom om Esme

  18. maria 30 augusti, 2011 den 07:28 #

    1. 38
    2. Mja? Ytterst sporadiskt. Jag tänker på att jag borde göra det mer än jag verkligen gör det, men jag har en: http://marias-ponnyblogg.blogspot.com/
    3. Nej
    4. Sedan nån gång i våras/ början av sommaren, tror jag, och hittade nog hit via antingen Peppe eller SivÖ. Började läsa med stort intresse för att Esme är nån månad äldre än min egen dotter och jag kände igen mig i så mycket av det du skrev.
    5. Gillar när du skriver om Esme och din familj

Kommentera

