Måste vara något i vattnet

21 Aug

Av alla kompisar runt mig och min man som har fått barn de senaste åren är det tre-fyra som har fått pojkar. Resten är flickor. Vi talar alltså om tjugotalet småtöser som sett dagens ljus. Igårkväll var inget undantag, då kom en liten Alva till världen. Och i höst väntas minst två flickor till.

Och jag som trodde att det statistiskt sett skulle födas fler pojkar än flickor per årskull. Fast det kanske det fortfarande gör, bara i andra kretsar än mina.

Hur ser det ut hos er?

5 svar to “Måste vara något i vattnet”

  1. Linn 21 augusti, 2011 den 13:20 #

    Då är det lugnt, här förs enbart pojkar!

  2. Jessica 21 augusti, 2011 den 13:27 #

    Här med, nästan bara pojkar. 🙂

    • sara 21 augusti, 2011 den 14:24 #

      När jag väntade Véra var det bara pojkar som sâg dagens ljus, och jag minns att jag tänkte att ”nâgon mâste ju fâ en tjej”… Kanske gâr i vâgor?

  3. Gunnel 21 augusti, 2011 den 18:59 #

    I bekantskapskretsen, bara tjejer. I mammagrupperna, bara killar. Så jag antar att det jämnar ut sig i långa loppet

  4. E 22 augusti, 2011 den 04:49 #

    Tur! Nog för att det är kul med flickor, men lite deppigt hade det väl varit att växa upp utan jämnåriga pojkar.

Kommentera

