Frustrationen, del 2

5 Sep

Jag har inte läst en hel (vuxen)bok sen Esme föddes, men i helgen har jag plöjt Mats Jonssons serieroman Mats Kamp. Symptomatiskt nog handlar den om våndan i att försöka kombinera småbarnsliv med karriär och Stockholmshets. Adderar man sedan lika delar cancer, norrländsk städmani, träffsäkra sågningar av den inbilska medie-eliten (hej Ann Söderlund, hela Sveriges Pippimamma!) och den oändliga kärleken till barnet, så blir i alla fall jag helt golvad.

Vore det inte för att min man ska få chansen att läsa klart boken skulle jag njutläsa om Mats Kamp på en gång, tror jag.

3 svar to “Frustrationen, del 2”

  1. Peppe 5 september, 2011 den 11:44 #

    Låter som ett utmärkt tips för mig. Tack!

  2. Lisa 5 september, 2011 den 13:57 #

    Låter klart läsvärt har dock även jag tappat läsformen.

    • Esmes mamma 5 september, 2011 den 19:33 #

      Det är då en serieroman är det perfekt lagoma formatet.

Kommentera

