Bang! Bang! Bang!

11 Sep

The Hour som jag ju har tjatat om (och faktiskt inte riktigt kunnat sluta titta på) kallas tydligen för brittiska Mad Men. Helt felaktigt tycker jag, eftersom det enda de bägge serierna har gemensamt är att det utspelar sig i ungefär samma tidsera.

Men nu har jag nog – genom tv-gurun jag är gift med* – upptäckt det brittiska The Wire. Serien heter The Shadow Line och är åtminstone två avsnitt in i mysteriet helt galet bra. Ujuj, vad jag satt och spände mig och närmast liksom sittsprang med i en av de bästa jaktscener jag någonsin sett. Och än så länge är det helt oklart vem man egentligen håller på, polisen eller skurkarna, precis som i The Wire.

The Shadow Line alltså. Kan vara höstens räddning.

*Who am I kidding? Det är väl genom honom jag hittar all form av kvalitets-tv.

Kommentera

