HCHF

22 Sep

Och medan jag låter tv:n informationsskölja mig (tack Jonna för det härliga begreppet!) passar jag på att fylla på fett- och kolhydratdepåerna. Dom har tömts ganska kraftigt den senaste månaden, när jag har tappat några kilo i lite för hastigt tempo. Mammamagen ser såklart mycket bättre ut än innan, men upptill är jag mest bara hålögd och insjunken.

Och eftersom jag inte har tid att göra en Underbara Hanna håller jag mig till köpta godsaker, just nu Saltå Kvarns fruktbröd. Så sjukt smarrigt i all sin enkelhet! Med ett redigt lager smör slår det faktiskt det mesta, och det håller till och med min kräsna dotter med om.

Prova ni också, because you’re worth it. (Och eftersom man aldrig ångrar en riktigt god macka.)

4 svar to “HCHF”

  1. clara 22 september, 2011 den 19:40 #

    Det där brödet knarkade jag när jag pluggade på Jmk! Med ost och grön paprika. Knastrigt och krispigt!

    • Esmes mamma 22 september, 2011 den 19:48 #

      Okej, jag vet vem som köper ost och paprika first thing tomorrow.

  2. Annika 22 september, 2011 den 21:02 #

    Åh, det är ju en klassiker! Antingen med extrasaltat smör på, eller ett tjockt lager Philadelphiaost!

  3. sara 23 september, 2011 den 06:08 #

    Jag kör stenhârt pâ HCHF just nu. Gärna en macka i timmen, dygnet runt.
    Synd bara att fransmännen inte har fattat att det finns nâgot som heter limpa. Suck.

Kommentera

