Tender Loving Care

22 Sep

Jag stöter då och då på folk som menar att det här med god och dålig smak är oförenligt. Att det är stört omöjligt att uppskatta Six Feet Under och The Bachelor lika mycket, fast av olika skäl. Jag tycker att dom har fel. Och ju äldre jag blir, desto mindre orkar jag försöka hävda mitt intellekt eller min (potentiellt) goda smak genom att begränsa mig till det som är kvalitetsstämplat och godkänt av kultureliten.

Ni som eventuellt känner som jag, och som njuter av sånt som andra tycker att ni borde skämmas över, får härmed ett bra tips av mig. Det är en hel tv-kanal, som jag själv alldeles nyligen har upptäckt, och den heter TLC. Tablån är en enda orgie i tramsprogram med titlar som Say Yes to the Dress, Little People Big World , En man och hans fruar och min personliga favorit I didn’t know I was pregnant. Ja, ni hör ju.

Med leveranshets på kontoret och en mammig (om än såklart, helt underbar) ettåring här hemma, känner  jag att några timmar brudklänningar, dvärgar, polygama amerikaner och folk som inte fattar att dom är gravida liksom sitter som handen i handsken. Sen är det klart att man kan bryta av med lite BBC-serier också. Men om jag inte fick matas med lite substanslös och totalt oviktig underhållning mellan varven, så skulle jag nog klappa ihop. Ju mer stressad jag är, desto bättre livlina blir nämligen populärkulturen för mig.

Och det, om något, borde väl göra den helt legitim, för att inte säga direkt nödvändig.

4 svar to “Tender Loving Care”

  1. Livet runt 30...5 22 september, 2011 den 19:01 #

    TLC har tagit mig igenom två långa mammaledigheter med sina förträffliga program. Jag anser härmed att min allmänbildning breddats väsentligt.

  2. clara 22 september, 2011 den 19:03 #

    Hahaha du är underbar! Jag minns en höjdare när jag var föräldraledig förra gången: Daddy will you marry me, på Jerry Springer

  3. Jonna 22 september, 2011 den 19:07 #

    Min svägerska, som har ett viktigt jobb och koll på saker, har berättat för mig att det finns något som kallas att informationsskölja sig. Det är det man gör när man lägger sig i soffan och kollar på tre timmar Project Runway-maraton utan att ta in ett smack av det (om det nu finns något att ta in).

  4. clara 22 september, 2011 den 19:42 #

    Informationsskölja sig – det ingår ju till och med i jobbet E, dra av det som arbetstid! Vi SKA ju wordfeuda i jobbet enligt vissa.

Kommentera

