Förväntansfull

29 Sep

Eftersom jag körde en redig sexdagarsraid på jobbet förra veckan, tar jag helg redan ikväll. Esme och jag ska mysa loss på tu man (tu kvinn?) hand ända till söndag, och jag ser löjligt mycket fram emot det. Det känns som en komprimerad föräldraledighet, en återuppstånden chans att göra allt det där jag inte längre kan.

Typ som att:

  • Sova middag med Esme.
  • Kolla på skräp-tv.
  • Handla jättemycket god mat på stor-ICA.
  • Tvätta i lugnan ro. Jo, men jag tycker om att tvätta, det är meditativt.
  • Yoga. Apropå meditativt.
  • Blogga! Och läsa ikapp favoritbloggarna.
  • Baka med Esme. Frågan är bara vad? Hon ska ju inte äta bullar än.
  • Ta hand om mina stackars blommor. Köpa nya till balkongen. Ljung känns fräscht, eller?
  • Dammsuga. Våttorka. Damma.
  • Träffa ett par kompisar.
  • Gå en promenad i solen. För visst ska det bli sol?
  • Se en tramsig film.
  • Bada i badkaret med Esme.
  • Ringa syster, bror och mamma.
  • Pussas och kramas, leka och busa, förundras över att Esme kan stå upp bara hon har något att stödja sig emot.

Och på måndag stämmer vi av hur många punkter jag hann beta av. Man är väl en effektiv Esmemamma, så säg!

4 svar to “Förväntansfull”

  1. E 29 september, 2011 den 10:56 #

    Låter riktigt, riktigt härligt det där! En njutbar helg önskar jag dig o lilla Esme!

  2. Lina 29 september, 2011 den 14:29 #

    Ljung ska jag också plantera i helgen, blir glad av ljung, de känns höstiga och fina. Låter som en underbar helg för övrigt!

  3. Livet runt 30...5 29 september, 2011 den 19:13 #

    Det räcker med att du har myst. Och njutit av det. Kram K

    • E 30 september, 2011 den 10:39 #

      Du har rätt! Jag gör som du säger.

Kommentera

