Svullo

2 Okt

Och om budskapet i föregående inlägg på något sätt verkade oklart, så låt mig förtydliga med att jag sannolikt aldrig mer kommer att rymmas i dom där jeansen jag skröt om för ett tag sen.

Eller såhär: en del av mig hade tänkt glädja hemvändande mannen med en portion äppelpaj. En annan, mindre altruistisk del av mig tyckte visst något annat.

Knäckig äppelpaj alltså. Gårinteattmotstå.

3 svar to “Svullo”

  1. Livet runt 30...5 3 oktober, 2011 den 05:48 #

    Och den funkade så bra till söndagsfrukost när jag satt där i arla morgonstund med pigg ettåring. Att det inte blev något över till mannen och eftermiddagsfikat fick jag fint försöka förklara bort.

    • E 5 oktober, 2011 den 08:14 #

      Nåja, din paj räckte alltså till ett helt middagssällskap och till frukost. Min avverkades på en fikastund för två, följt av tre fikastunder för en. Under en och samma dag.

  2. Lina 6 oktober, 2011 den 07:55 #

    Jag och J bakade den knäckiga äppelpajen igår… GUD så gott! Det blir en till i helgen.

Kommentera

