Från Baghdad till Dakar

7 Okt

Jag älskar Mavalas nagellack. Dels för den behändiga storleken (vem hinner egentligen använda upp en fullstor flaska innan lacket har blivit torrt och trögflytande?) och dels för att det är bra kvalitet. Och så finns det massor av härliga nyanser att välja mellan.

Under sommaren har jag trivts bäst i Baghdad, som rör sig någonstans i gränslandet mellan fullmogna aprikoser och skir solnedgång:

Men när höstmörkret är ett faktum har jag en ny favorit, som heter Dakar. Lite mer som lingongröt, eller kanske som perfekta skogshallon:

Överlag är ju kontorsliv ganska tacksamt ur nagellackssynpunkt, inser man efter en längre tids blöjbytartillvaro. Även om jag just idag höll på att längta ihjäl mig mer än vanligt efter mitt blöjbarn, då fina kollegan hade med sig sin gosunge på jobbmötet. Det liksom ryckte till lite i min kropp för varje gång bebisen gjorde sig påmind om sin existens. Herregud vad dom är begärliga, dom små liven.

Ett svar to “Från Baghdad till Dakar”

  1. SivÖ 9 oktober, 2011 den 06:02 #

    Mavalas små flaskor är perfekta! Men även de kan torka om man som jag köper på sig nästan hela urvalet av färger. Jag har mest använt Milano och Cadiz på senaste tid men känner att det börjar bli dags för Bilbao snart.

Kommentera

