Barnlösheten

27 Okt

Så har jag mellan nattningsförsöken bölat till Drömmen om ett barn igen, och pussat lite extra på min kvällspigga flicka. Träffade igår en gammal vän som skulle kunna vara med i dokumentärserien: hon som vid snart 34 är singel med en stark barnlängtan.

Så när min vän med lätt rodnad på kinderna berättade att hon övervägt att kontakta Storkkliniken i Köpenhamn för att försöka bli gravid på egen hand, kunde jag inte annat än uppmuntra henne. Självklart önskar sig väl alla en partner att starta familj tillsammans med, men när åren går och besvikelserna läggs på hög, är det fantastiskt att det finns alternativa sätt att bli förälder.

Jag vet också att det här är en klok, kärleksfull och stark kvinna som skulle bli en fantastisk mamma. Hon har gått igenom massor i sitt liv och jobbat hårt för att landa i den hon är. Därför ser jag fram emot att följa hennes resa mot föräldraskap, hur den än kommer att se ut.

3 svar to “Barnlösheten”

  1. Livet runt 30...5 28 oktober, 2011 den 08:07 #

    Klart hon ska!! En väninna till min syster gjorde just så, i den åldern, och har fått världens finaste lilla tjej nu. Bättre mamma än någon som älskar så mycket kan man inte få!

    • Esmes mamma 28 oktober, 2011 den 09:03 #

      Nej så tänker jag också. Jag hade också helt klart övervägt den lösningen, om jag inte hade haft någon att bilda familj tillsammans med.

  2. Lisa 28 oktober, 2011 den 15:07 #

    Jag hade gjort detsamma.

Kommentera

