Hälsosam på Hasseludden

14 Nov

Jag har i grunden väldigt svårt för offentlig nakenhet och trivs av den anledningen inte så bra på badhus. Men på Yasuragi blev det efter ett par timmar någorlunda naturligt att glida runt i bara baddräkten och varva den ena poolen efter den andra med ananasskivor och grönt te.

Framför allt lyckades jag att slappna av, även om det krävdes klangmeditation och en timmes klassisk massage för att nå dithän. Men vilken massage, sen då! Har ni chansen att bli knådade av Jonna på Yasuragi, så ta för allt i världen den. Dessutom utförde hon en liten kroppsanalys för att slå fast vad som egentligen är fel med min body, och det mina vänner var inte alls vad jag själv hade tippat på.

För det första är jag spänd i halsen. Jo, det är säkert. Jonna tyckte att jag skulle greppa tag i halsmusklerna på bägge sidorna och klämma till rejält för att mjuka upp dom (precis lika obehagligt som det låter). För det andra har jag korta höftböjare, vilket orsakar den där sorgliga svanklösheten jag ofta beklagat mig över. På plussidan har vi att jag är remarkabelt vig för att vara en otränad kontorsråtta – det enda jag behöver stretcha är just de eländiga höftböjarna.

Tjock och platt men töjbar, alltså. Låter som årets julklapp, eller?

2 svar to “Hälsosam på Hasseludden”

  1. Livet runt 30...5 15 november, 2011 den 07:03 #

    Aha, tänk om det är samma sak med min svanklösa uppenbarelse? Jag börjar höftböja lite smått.

    • Esmes mamma 15 november, 2011 den 09:58 #

      Har för mig att jag läst att korta/stela höftböjare är ett vanligt problem efter graviditet. Testa, det kan ju inte skada! Massör-Jonna sa att mitt bäcken tippar för mycket framåt pga höftböjarna, vilket alltså gör att ryggen blir för rak. Sen kan det nog inte bli någon superkurva på mig oavsett, men lite bättre än nuläget, hoppas jag.

Kommentera

