Hudvård, schmudvård

14 Nov

För övrigt måste jag såhär ett dygn efter mitt livs första ansiktsbehandling konstatera att det nog gjorde skillnad ändå. Även om ansiktsfixarbranschen verkar bestå av sällsynt mycket mumbo jumbo. Ni vet, svindyra serum och krämer och masker och sprayer till höger och vänster, alla aktiverande och lugnande och föryngrande om vartannat. En ”analys” som bara råkar komma fram till att månadens paketerbjudande är just det som min specifika hy skriker efter. Och tio kilo doftämnen som ligger tunga som Lützendimma över behandlingsrummet när man är klar. För att riktigt skrämma huden i form, kanske.

Men, alltså. Jag tror att det gjorde skillnad. I alla fall den där svinigt smärtsamma portömningen, som ju var den enda riktigt handfasta momentet under behandlingstimmen. Man kanske kan boka in enbart en sådan till nästa gång?

3 svar to “Hudvård, schmudvård”

  1. Annika 14 november, 2011 den 21:31 #

    Portömning. Det har jag behövt de senaste 25 åren, känns det som. Har för mig att min man berättade om någon sorts ansiktsbehandling av märket Elsa Hjeronymus, där porerna i princip tömde sig själva. Något att drömma om. I ett annat liv.

    • Esmes mamma 15 november, 2011 den 09:55 #

      Jag har testat såna där plåster som skulle tömma porerna också, minns att de funkade litegrann i alla fall. Och gjorde inte ont. Undrar om dom finns att köpa fortfarande?

  2. Anna 16 november, 2011 den 11:48 #

    Jag planerar hela tiden att gå på ansiktsbehandling, speciellt portömning men bli aldrig av. Kanske årets julklapp till mig själv?

Kommentera

