Biodejten

20 Nov

Vi tog nästa steg i den här nya tillvaron med barnvakt och gick på fredagsbio. Tyvärr var jag både bakis och maniskt Esmelängtande så att se Ruben Östlunds Play var kanske inget genidrag.

Missförstå mig rätt: det är en svinbra film. Men jag fick rent fysisk ångest av alla barnen som for illa, och ville ömsom brista ut i storgråt, ömsom springa ut ur salongen och raka vägen hem till min flicka.

Visserligen lyckades jag plåga mig ända till slutet, men sen fick jag panik när inte tunnelbanan kom pronto, och tvingade en stackars taxichaufför att köra skitsnabbt från Söder hem till Vasastan. Det var tvåhundra inte helt rationellt investerade kronor, det.

Med vänliga hälsningar, neurotiska mamman.

Kommentera

