Nakenteater

25 Nov

Teater har jag lite sådär hatkärleksförhållande till, det kan vara så skitnödigt att jag tappar koncentrationen efter tio minuter, eller så är det bara dåligt och då sitter jag där och skäms men anstränger mig för att hålla anletsdragen neutrala. På nåt sätt tar man ju ansvar för dom som kämpar där framme på scenen, inte vill man att dom ska behöva känna sig dåliga även om det är just det dom är (och det är också anledningen till att jag generellt sett undviker allt vad amatörteater heter).

Men. Om ni går på Blev det inte mer än såhär? så kommer ni inte att behöva anstränga er. Det är nämligen bra på riktigt, och det på ett sällsynt rakt och fyndigt sätt. Visst kan man bli lite besvärad av att skådespelarna är sprollans nakna ungefär halva föreställningen, men sen kommer en befriande och extremt välregisserad påklädningsscen som väger upp för eventuell genans. Dessutom träffar mycket av tematiken mitt i prick för en utarbetad småbarnsmamma – och såna är vi ju fler av här i bloggvärlden. Så, gå och se. Det är en stark rekommendation.

Kommentera

