Begränsningarna

26 Nov

Först blir jag provocerad, sen inser jag att jag är avundsjuk. Underbara Clara får en craving och ställer sig och bakar bröd, trillar  köttbullar och fixar i ordning en rödbetssallad, bara för att få till en perfekt macka.

Jag avundas henne tiden och energin, drivkraften och sa jag det, energin? Själv är jag lynnig, missnöjd och gråtfärdig om vartannat. Och mest av allt är jag så vansinnigt trött. Så, då var det sagt. November 2011, inte den bästa tiden i mitt liv.

7 svar to “Begränsningarna”

  1. Lina 26 november, 2011 den 14:14 #

    Kunde inte sagt det bättre själv.

  2. Clara 26 november, 2011 den 18:00 #

    Äsch tänk ditt liv utan jobb – hennes är ju de där blogginläggen. Jag tror Esmes mamma skulle ges ut som bok då med alla finurliga inlägg.

    • Esmes mamma 27 november, 2011 den 13:31 #

      Du har en poäng. Hon har ordnat det bra för sig, den där Clara. I nästa liv ska jag också vara så smart att livet blir lite mer av en räk (köttbulls-)macka. Och tack för bokpeppen!

  3. Livet runt 30...5 27 november, 2011 den 09:03 #

    Vad är det för fel på snabbmakaroner och Mamma Scan? Inte fixar jag sexigt förkläde i köket heller. Jag är också för trött, alldeles för trött.

    • Esmes mamma 27 november, 2011 den 13:32 #

      Inget fel alls. Igår bjöd jag svärmor på hämtmat från kvartersindiern. Unheard of, innan det blev november 2011, vill säga.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Klagolåt « SivÖ - 28 november, 2011

    […] säger samma sak som Esmes mamma: november 2011 kommer inte att gå till historien som min bästa tid i livet. Den kommer ganska […]

Kommentera

