Fredagslistan

2 Dec

Jag gör som Peppe, jag.

Vad åt du till frukost?
Havregrynsgröt med mosad banan, kanel och lite mjölk. Och en stor cappuccino med extra mycket kaffe från Espresso House.

Vad har fått dig att skratta idag?
Esmes ofantliga glädje när hon äntligen fick lägga vantarna på ett reklamutskick från Posten. Det var många förtjusta ”Ojjjj! Ojjjjj! Ojjjjj!” när hon bläddrade igenom det.

Vad har du på dig just nu?
Svart Twist&Tango-klänning, svart tråkkofta och svarta Hush Puppies. Black Friday it is.

Hur ser resten av dagen ut?
Jobba jobba, kanske laga boeuf bourgignon, stupa i soffan.

Vad händer ikväll?
Köttgryta, dårå. Jag hoppas även på ett avsnitt Vita Huset. Jo, man lever ju ett rafflande liv…

Och på lördag?
Tänkte försöka fånga lite dagsljus och en rastlös 15-månaders på kort. Det börjar ju bli dags att skicka julkort snart, säger Posten.

Och på söndag?
Det lär bli en favorit i repris. Herrejävlarns, så goda Annikas saffranssnurror är. Eller rättare sagt var, jag åt upp hela förra omgången alldeles själv. På bara några dagar.

Vad är det roligaste som hänt dig den här veckan?
Jag tycker att jag har hittat en fin julklapp till min syster. Nu hoppas vi bara att den inte har gått sönder på posten. Ja, ständigt detta Posten, alltså.

Och det absolut sämsta/tråkigaste?
Den här veckan har varit så ofantligt mycket bättre än den förra, så jag tänker inte klaga.

Hur lyder dina senast tre inkomna sms?
1. Härligt, ses då! Ser fram emot att träffa dig! 🙂
2. Gullungen
3. Fredag väljer jag!

Vad dricker du i helgen?
Vatten, kaffe, juice och förhoppningsvis lite rödvin.

Bästa bakfylletips?
Sömn och fett. Om man måste jobba: Coca cola och starkt kaffe i varsin hand. Alternera. Det funkade i alla fall prima på den tiden jag försökte mig på att kombinera bakfylla och arbete.

Kommentera

