Julkalendern lucka 5. Berätta om vem du var för ett år sedan

13 Dec

I december 2010 var jag både lycklig och skör. Lycklig över att vara spädbarnsmamma, skör för att min svärfar precis gått bort. Jag stängde nog in mig ganska mycket i en Esmebubbla, dit ingen annan riktigt nådde. Man gör vad man kan i extrema lägen, och att vara så insnärjd i både livets början och livets slut krävde sin tribut.

Men nu tror jag att vi är igenom det värsta och jag har under hösten börjat lyfta blicken lite mer. Jag närmar mig bra saker och utmaningar som inte enbart handlar om Esme igen.

Det är fint.

3 svar to “Julkalendern lucka 5. Berätta om vem du var för ett år sedan”

  1. Linn 13 december, 2011 den 20:41 #

    Det är så sällan du postar bilder på din blogg, att jag blir alldeles till mig varje gång det händer. Woohoooo, liksom. Kommer förmodligen att svimma om du nån gång flashar ditt ansikte.

    • Esmes mamma 13 december, 2011 den 20:43 #

      Haha, less is more, eller vad säger man?

  2. Lina 14 december, 2011 den 08:00 #

    Håller med föregående talare, blir också alldeles till mig 🙂 Vad skönt att du börjar hitta tillbaks efter en jobbig del av livet.

Kommentera

