Julkalendern lucka 9. Berätta om en av dina favoritlåtar

19 Dec

Jag tog till tre skarpa vapen när jag förförde min man: Koskenkorva, poesi och Kate Bush-låten Wuthering Heights. Eftersom receptet var så framgångsrikt (vi har ju faktiskt älskat varann sen den höstnatten 2003) får ni gärna kopiera konceptet vid behov.

Wuthering Heights är dessutom en alldeles lysande roman, om nu någon skulle ha missat den. Jag går totalt igång på den förgörande kärleken, de vindpinade hederna och mörke, mystiske Heathcliff. Jag skulle bara aldrig kunna tolka texten på ett sånt fantastiskt sätt som Kate Bush gjorde redan vid typ 18 års ålder.

Ibland blir jag lite matt av all begåvning som finns här i världen, fast på ett bra sätt.

2 svar to “Julkalendern lucka 9. Berätta om en av dina favoritlåtar”

  1. Livet runt 30...5 20 december, 2011 den 08:42 #

    Älskar, älskar, ÄLSKAR Kate Bush och får kalla (glädje)kårar varje gång jag hör den här låten.

    • Esmes mamma 20 december, 2011 den 08:57 #

      Visst är den rysningsframkallande! Jag är helt enig med dig där.

Kommentera

